Що таке зовнішня (вулична реклама)?

reklama_v_drevney_grecii

Термін «реклама» походить від латинського «reclamare» – «голосно кричати» чи «сповіщати» – так на базарах і площах Стародавніх Греції і Риму більше 2000 років тому голосно викрикувала і оспівувалися різні товари. Реклама в англійській мові позначається терміном «advertising», що в перекладі означає «повідомлення» і тлумачиться як залучення уваги споживача до продукту (товару, послуги) і поширення закликів, пропозицій, рекомендацій придбати даний товар чи послугу.

naruzhnaja_reklama_na_ulice

Зовнішня (вулична) реклама це тимчасові чи стаціонарні конструкції, на яких розміщується графічна, текстова, чи інша візуальна інформація рекламного характеру. Зовнішні рекламні носії розташовані на відкритій місцевості, на зовнішніх поверхнях будівель, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць та доріг або на них самих, а також автозаправних станціях (АЗС). 68% споживачів стверджують, що їх рішення про купівлю ухвалюються в автомобілі. Люди бачать рекламу і роблять цільові дії. Ви маєте вигоду з цього?

Чому вулична реклама важлива для розвитку бізнесу?

Вулична реклама – перевірений ефективний інструмент, призначений для просування товарів і послуг. За допомогою рекламних повідомлень потенційні клієнти і покупці дізнаються про нові продукти, знижки, акції. При використанні вуличної реклами розширюється клієнтська база, збільшуються продажі і створюється позитивний образ бренду.  

Які бувають види зовнішньої реклами?

vidi_naruzhnoy_reklami

Зовнішня реклама – це форма рекламної стратегії, що дозволяє компаніям просувати свій бізнес з допомогою зовнішніх способів. Існує тридцять видів зовнішньої реклами, які може використовувати ваш бізнес.  Розглянемо їх докладніше:

Транзитна реклама.

reklama_na_buse

Транспортна, бортова, або як ще її називають-транзитна реклама. Рекламні носії розміщуються на бортах та вікнах різногабаритних транспортних засобів. До бортової реклами відносять і брендування транспортних засобів. Використовуючи цей метод реклами, рекламу можна розміщувати де завгодно: від автобусів, потягів і таксі, до всередині метро, ​​автомобілів, на автовокзалах і біля залізничних або автобусних платформ.

reklama_v_metro
Брендування авто.

Брендування авто – ефективний вид зовнішньої реклами, під яким мається на увазі обклеювання автомобілів плівкою або нанесення зображення на поверхню кузова або інших частин транспортного засобу. На автомобілі відображається назва послуги або логотип компанії, слоган, інформація про контакти, знижки і розпродажі. Це може бутя як брендування автобусу, буса, таксі та навіть брендування  бронетранспорту для банків, охоронних організацій та збройних сил. Плюси брендування авто – величезний охоплення аудиторії, доступна ціна і реалізація будь-яких завдань. Реклама розміщується на легкових і вантажних автомобілях, на спецтехніці та громадському транспорті. Обклеювання машини якісною плівкою – це довготривала та якісна багаторічна реклама. Також в складні, бурхливі роки для України, з’являється послуга “поклейка броньованої техніки”.

okleyka_avto_plienkoy_arakal
Світлодіодний стенд .
svetodiodniy_stend

Світлодіодний стенд – рекламна панель, широко використовувана при проведенні рекламних кампаній. На led стенді візуалізуються будь які демонстраційні матеріали, починаючи з презентацій і закінчуючи динамічними текстами. До переваг такого виду вуличної реклами відноситься широке охоплення аудиторії, високоякісне зображення і насичені кольори.

Вивіска.

Вивіска –соціально спрямоване послання, головна ідея, яку компанія хоче донести своїй аудиторії. Конструкція розміщується на даху будівлі або на фасаді. Найчастіше на вивісці зображується назва компанії, фірми чи магазину. Несвітлові конструкції виготовляються у вигляді табличок, об’ємних або плоских букв для вулиці та вітрин. Світлові вивіски відрізняються яскравістю і зовнішньою привабливістю. Це один з найбільш ефективних видів вуличної реклами. 

viveski
Неонова вивіска.
neonovaja_reklamnaja_viveska

Неонова конструкція – вивіска, що відрізняється оригінальністю і практичністю. Рекламна конструкція виготовляється з світлодіодного неону або газорозрядних трубок, в яких міститься неон. Світловипромінюючі стрічки згинаються, в залежності від дизайн-проекту. Це кольорові лінії, за допомогою яких можна написати назву закладу або намалювати картинку. Конструкції легко проектуються і встановлюються. При необхідності можна замінити сегмент, який вийшов з ладу.   

Об'ємні літери.

Об’ємні букви або 3D літери – яскравий вигляд вуличної реклами, який часто використовується для залучення уваги цільової аудиторії. Конструкції виготовляються з акрилу і ПВХ. Як доповнення використовується камінь, натуральне дерево, метал. Об’ємні літери презентабельно виглядають і асоціюються з солідністю. Рекламні літери бувають різних видів: з підсвічуванням контражур, з ефектом «металік», з динамічним підсвічуванням, з LED-пікселями. Можна вибрати розмір і шрифт об’ємних літер, доповнити конструкцію комбіновану підсвічуванням або виконати інкрустацію 3D.

Рекламний штендер.
reklamniy_stritlayn
shtender_reklamniy

Виносний друкований або крейдяний штендер для зовнішньої реклами – мобільна рекламна конструкція яка має безліч назв: книжка, мимохідь, розкладушка, спотикач, виносна реклама, стопер, та використовується для розміщення корисної інформації. Штендери встановлюються біля вхідної зони перед торговим центром, супермаркетом, бутиком кафе, баром та рестораном. На їхній поверхні за допомогою крейди розміщується рекламне оголошення. При використанні невеликої конструкції економиться вільне місце. Написи на полотні легко оновлюються. На крейдяних штендерах часто відображається меню, інформація про акції та вигідні пропозиції. Роскладушка вважається недорогим і ефективним видом вуличної реклами.

Стрітлайн.

 Стрітлайн – виносний інформаційний носій, який використовується для залучення уваги до комерційних об’єктів. Це найпоширеніший вид вуличної реклами, який ще називають штендери. До переваг стрітлайна відноситься мобільність, низька ціна і виготовлення в стислі терміни. Конструкція може мати прямокутну або арочну форму. На стрітлайне зображується назва закладу, перелік послуг або стрілка, що вказує місце розташування закладу.  

shtender
Брандмауер.

Брандмауер – щит або полотно, розміщене на фасаді будівлі. Це найбільший носій зовнішньої реклами. Його головні особливості – значні розміри і помітність з далекої відстані. Брандмауер – повнокольорове зображення, яке відрізняється видовищністю і яскравістю. Такий вид реклами використовується для підвищення інтересу до бренду, для залучення клієнтів і для поліпшення іміджу компанії.

Лайтбокс.

Лайтбокс (світловий короб) – яскрава вивіска, яку неможливо не помітити. Лайтбокс виготовляється з одного або декількох матеріалів: акрил, метал, композит, банерна тканина. Залежно від проекту, використовується суцільне підсвічування, світлові фрагменти, клік-система. У більшості випадків лайтбокс має квадратну, прямокутну або округлу форму. Світловий короб виготовляється одно- або двостороннім. До плюсів такого виду зовнішньої реклами відноситься доступна ціна, тривалий термін служби і презентабельність.

laytboks_dlia_magazina
Дахові рекламні конструкції.
krishnie_ustanovki
krishnie_ustanovki_na_xakaz

Світлові дахові рекламні конструкції мають на увазі виготовлення великих об’ємних літер. Такі великі букви з ПВХ або акрилу та металу, виділяються за багато кілометрів. Переважаючі над головними вулицями, такі дахові установки є невід’ємною частиною реклами будь-якої великої компанії або корпорації. Підкреслюють надійність бренду та успішну діяльність організації.

Афіша.

Афіша (від франц. affi che — плакат) має більшу інформативність і складну розгалужену структуру. Із звичайного оголошення про події, що відбувались у місті виникла афіша — деталізоване повідомлення про видовище або збори. Тематика такого типу зовнішньої реклами була різноманітною і відображала політичні, побутові події та мала розважальний характер. Із виникненням друкарства у ХV―XVI ст. поліграфічна реклама набуває широкого поширення через тиражування афіші. Недоліки текстової афіші (потрібно зупинитися і прочитати) було усунено у плакаті, який об’єднував текст і зображення. Він виявився вдалим поєднанням афіші-інформації та вивіски-зображення. Афішні тумби або тумби Морріса – традиційні інформаційні рекламні носії. На тумбах розміщуються тематичні плакати, постери, афіші. Таким чином поширюється інформація про театральні постановки, про вигідні пропозиції. Афішні тумби бувають круглими і тристоронніми.

tumba_morrisa
afisha_v_kafe
Плакат.

Плакат (постер, нім. Plakat, фр. placard — оголошення, афіша, від plaquer — наклеїти, лат. placatum — повідомлення, свідоцтво) — різновид тиражованої графіки. Яскраве, помітне, найчастіше рінобарвне зображення з коротким текстом, виконане, як правило на великому аркуші паперу, виготовляється з рекламною, інформаційною, навчальною метою.

Маркізи.

Маркізи (декоративні козирки) – це навісні конструкції від сонця і опадів, які представляють собою каркас (іноді розсувний) з натягнутою на нього тканиною. Такі рекламоносії, ефектно доповнюють вивіску, іноді замінюють її в комплексному оформленні закладу або вхідну групу. Маркізние системи, на яких розміщується логотип або рекламний слоган фірми прекрасно доповнять дизайн проект. З їх допомогою привертається увага клієнтів і підвищується впізнаваність бренду. Маркізи часто використовуються в брендуванні, використовуючи кольори брендбук, в корпоративному стилі. Декоративні козирки підходять для оформлення кафе, готелів, модних бутиків, ресторанів.

markizi_na_restorane
Транспаранти-розтяжки.
baneri_na_tkani

Транспаранти-розтяжки, троли або перетяжки, це рекламоносій, представлений у вигляді довгої тканинної, банерної смуги. Конструкція закріплюється над проїзною частиною за допомогою тросів, які фіксуються до стовпів або до стін будівель. Реклама спрямована на водіїв, а також на пасажирів транспортних засобів. На двосторонній розтяжці розміщується інформація про товари або про послуги. Це може бути розпродаж, концерт, відкриття ТРЦ, анонс виставки.

Призматрон.

Призматрон – тривіжн, призмавіжн, призмаборд, трипозиційна рекламна динамічна установка, РДУ. Рекламний щит, що складається з паралельних трикутних призм. З їх допомогою утворюється плоска поверхня, на яку наноситься рекламна інформація. Призматрон найчастіше встановлюється на білборд. Головна перевага рекламоносія – розміщення трьох різних зображень. Призми обертаються, тому сюжет синхронно змінюється через заданий час. Процес зміни зображень привертає до себе увагу. Реклама на призматронах гарантує охоплення широкої цільової аудиторії.

prizmatron
Рекламна стела.
reklamnaja_stella

Рекламна стела. Стела (від грец. Stele) – кам’яна, мармурова, гранітна або дерев’яна плита з висіченими на ній текстовими блоками або зображеннями. Сучасні рекламні стелли обшиваються композитними матеріалами, алюмінієм, акрилом. Масивні стели з підсвічуванням і без, виконують функції інформування, залучення та навігації. Це іміджеві конструкції, які використовуються для підвищення продажів. Стелли розміщуються перед АЗС, АГС, автосалонами та недалеко від комерційних об’єктів. Для них характерні значні розміри і доповнення світловими елементами.

Пілони

Пілони – конструкції, висота яких не перевищує 3 м. Рекламоносії розміщуються біля дороги. Стелли і пілони виготовляються на металевому каркасі з акрилу і ПВХ. Для них характерна довговічність і унікальність

pilon_avtosalona
Рекламний білборд.
bilbord

Рекламний щит білборд – щит величезного розміру на одній чи декількох опорах, що розміщується вздовж доріг і вулиць, а також в багатолюдних місцях. Білборд видно здалеку. Опори надійно закріплюються на бітонному фундаменті. Конструкція виготовляється з металу і покривається фарбою, що відрізняється стійкістю до зовнішніх чинників.  Бігборд рекламує 24 години на добу. У темний час доби використовується підсвічування. До переваг розміщення реклами на білборді відноситься наочність і ефективність.

Рекламний скроллер.

Рекламний скроллер – конструкція схожа на білборд, може бути різних розмірів та форм. Рекламне поле доповнене підсвічуванням і системою прокрутки (ротації) рекламних зображень. Скролери розміщуються уздовж доріг і на міських вулицях. Рекламоносій добре видно в темряві. Конструкція притягує до себе загальну увагу. До переваг рекламного скроллера відноситься динамічність, універсальність і сучасність. Цільова аудиторія з цікавістю розглядає рекламні оголошення, які періодично змінюються.

reklamniy_skroller
Сітіборд рекламний.
sitibord_reklamniy

Сітіборд рекламний – двосторонній або настінний односторонній динамічний щит. Металева конструкція з композитною або алюмінієвою рамою накритою склом, оснащена внутрішнім світлодіодним підсвічуванням, або led монітором. У багатьох випадках використовується роллерна система, за допомогою якої забезпечується послідовна демонстрація кількох постерів. Сітіборди виготовляються з надійних і практичних матеріалів. Колір конструкції вибирається по каталогу RAL. Перевага розміщення реклами на сітіборди – привернення уваги величезної кількості людей.

Лайтбокс з клік системою.

Лайтбокс з клік системою – конструкція, широко використовувана в комерційних цілях. Це оптимальне рішення в тому випадку, коли потрібно часто міняти рекламні оголошення. Наприклад, розкладу сеансів, акції, меню. Лайтбокс складається з каркаса, лицьовій панелі і алюмінієвого профілю з клік-системою. Для більшого ефекту застосовується яскрава і рівномірне підсвічування.

laytboks_s_klik_sistemoy.
Мобільний прогулочний лайтбокс.
mobilniy_laytboks

Мобільний прогулочний лайтбокс. Мобільна презентаційна система з підсвічуванням, виготовлена ​​з акрилу. Система заснована на каркасній конструкції з інтегрованим світлодіодним підсвічуванням. Лайтбокс стенд – щось середнє між світловим коробом та беклайтом. Будучи модульною системою конструктором, презентаційний лайтбокс, пропонує своїм користувачам універсальну свободу дизайну та високу мобільність. Різні розміри рам можна вільно комбінувати та з’єднувати. З переваг: легка вага, невеликі розміри та можливість швидкого складання/розбирання конструкції, система живлення від акумулятору на 12V. Вся конструкція мобільного стенду уміщується у спеціальну тубу або чехол. Яскраві світлові короби можуть бути принесені в сумці та встановлені за лічені хвилини у будь-якому магазині, на презентації, виставці, та рекламній акції.

Фреймлайт.

Фреймлайт – тонкий лайтбокс або ультратонка світлова панель у рамці з алюмінію з яскравим торцевим підсвічуванням плакатів. Тонка світлова панель – універсальний засіб для розміщення оголошень з важливою інформацією. Зміна постерів здійснюється швидко. Фреймлайт може мати різні розміри. В ході виробництва використовується акрил, алюмінієвий клік-профіль і світлодіодні лінійки.  

freymlayt
Реклама на піларсах.

Реклама на піларсах (англ. Реклама на стовбах) – конструкції, що встановлюються біля входу в бізнес-центри, в супермаркети, в ТРЦ. Це рекламні носії, незамінні в місцях великого скупчення людей. Отдельностоящие конструкції з декількома рекламними полями доповнюються внутрішньою підсвіткою. Виготовляються статичні і динамічні пілларси. У першому випадку зображення не змінюється. Динамічні піларси оснащуються спеціальними механізмами, за допомогою яких змінюються рекламні оголошення.

Сітілайт.

Сітілайт – рекламна конструкція, що розміщується на тротуарі, в центральній частині міста і уздовж трас. Сітілайт з підсвічуванням забезпечує максимальне охоплення цільової аудиторії. Конструкція органічно вписується в навколишнє середовище і привертає до себе увагу. Сітілайт виготовляється з алюмінієвого профілю, оргскла, акрилу.

sitilayt
Суперсайт.
supersayt

Суперсайт- великоформатна конструкція (3х12 м, 4х12 м, 5х12 м, 5х15м.) із зовнішнім освітленням. Суперсайти своїми розмірами домінують над іншими рекламними носіями. Їх встановлюють на основних трасах, магістралях. Такі конструкції монтуються на високих опорах і зазвичай мають трикутну проекцію, що дозволяє розгорнути рекламну поверхню так, щоб поліпшити її огляд з усіх боків.

Лайтікси.

Лайтікси – тонкі світлові, підвісні панелі, з сімейства фреймлайтів та кристалайтів, виготовляються з органічного скла і фотоплівки. Лайтікс це теж саме що і кристалайт. У нього швидка зміна зображення але без клік системи. Додатково використовується яскрава і ефектна підсвітка. Лайтікси – оригінальні і барвисті рекламні носії. До їх переваг відноситься ультрасучасність і новизна для споживачів. Зображення на тонких панелях виглядають легко, насичено і реалістично. На них обов’язково звертають увагу.

Laitiks_ulichniy
Боді стенд.
bodistend

Боді стенд (ростова фігура) або хардпостер – рекламоносій представлений на подобу людини, тварини або предмета, зберігаючи пропорції, представлений у вигляді фігурного плаката. Ростова фігура відрізняється жорсткістю і реалістичними розмірами. Для підтримки конструкції у вертикальному положенні використовується спеці альна опора. Боді стенд виготовляється з гофрокартону і з пластика. Також може використовуватися алюмінієвий композитний матеріал. Ростова фігура розміщується в місцях великого скупчення людей.

Лайтпостер.

Лайтпостер – вид зовнішньої реклами, під яким мається на увазі односторнній світловий короб. Це рекламоносій міського формату, доповнений внутрішньою підсвіткою. Лайтпостери орієнтовані на перехожих. Рекламні оголошення розміщуються на рівні очей, тому інформація легко сприймається. У лайтпостерах використовується або одне зображення, або кілька, які періодично змінюються.

laytposter_na_avtobusnoy_ostanovke
Беклайт.
beklayt

Беклайт (backlight) у перекладі з англійської – підсвічування, заднє або фонове підсвічування. Конструкція нагадує білборд, має тилове освітлення рекламного поля. У беклайтах використовують спеціальну армовану банерну тканину Бекліт для широкоформатного друку, на яку наноситься покриття, що має високий рівень світлопропускання і світлорозсіювання до 35%. Його широко використовують у рекламних цілях. Друк на бекліті є вигідною інвестицією в рекламну кампанію. Банерні тканини із зображеннями працюють у поєднанні з підсвічуванням. Таким чином створюється яскрава і насичена картинка, що привертає увагу оточуючих

Прозора реклама на вікнах і вітринах.

Прозора реклама на вікнах і вітринах – плівкова вінілова аплікація клеїться на скло, друк проводять на плівці самоклейці, та аракалі. Високотехнологічні плівки дозволяють створювати різні ефекти від вітражів до рекламних повідомлень. Рекламні самоклейки підвищують ударостійкість стекол, що обклеюються, виділяють вітрини продуктового магазину і вікна ресторану серед інших. За допомогою практичних матеріалів реалізуються ідеї будь-якої складності, це чудове рішення для оформлення офісної перегородки, залу для ранкових мітингів та стендапів, а також наклейки на вікна магазину. Наклейки на вікна та вітрини підвищують довіру цільової аудиторії та ефективно підвищують продажі. Самоклеючі плівки представлені в широкій кольоровій гамі, різних рівнях прозорості та матування. До переваг матеріалів відноситься стійкість до згубних факторів, вигідна ціна та тривалий термін експлуатації. Плівка підходить для створення аплікацій та впровадження цікавих рішень: візерунки, ефекти тіні.

brendirovanie_vitrin_magazina_plenkoy
okleyka_vitrin_magazina_plenkoy
Акрилайт.
akrilayt_podvesnoy

Акрилайт – (akrilight від англ. akril – оргскло і light – світло) прозора акрилова рекламна панель з торцевим підсвічуванням, у вигляді інформаційної таблички або вивіски на яку методом гравіювання наноситься гарний малюнок або унікальний напис. До ключових переваг акрилайтів належить довговічність, компактні розміри та економне енергоспоживання. Акрилові світлові панелі, видно з великої відстані. Це самостійні рекламні носії, призначені для популяризації бренду. Акрилайти використовуються у вигляді вивісок, інформаційних табличок, покажчиків

Рекламний покажчик.

Рекламний покажчик світловий і не світловий – вивіска, що виконує дві функції. Перша – інформування водіїв та пішоходів про розташування комерційного об’єкту. Друга – ненав’язлива реклама. Покажчики сприймаються як джерело корисної інформації. По суті, це консольна вивіска з підсвічуванням світлодіодами або без підсвічування рекламного поля. Для забезпечення цілодобової видимості перевагу віддають коробам із підсвічуванням. Такі конструкції виготовляються з акрилу, композиту, металу та пластику.

tablichki_ukazateli
ROLL-UP.
ROLL_UP_baner

ROLL-UP (з англійської – згорнути, закатати, згортати) Рекламний мобільний розкладний стенд з банером, що згортається у металеву тубу та встановлюється на алюмінієвій або пластиковій опорі. Рол-ап використовується для демонстрації інформації на проведеннях виставок, конференцій, змаганнях, брифінгах, прийомах, прес-конференціях, презентаціях, днях відкритих дверей, офісних центрах на ресепшині, торгових центрах та магазинах. До переваг рекламного рол ап відноситься легка вага, невеликі розміри та можливість швидкого складання/розбирання конструкції. У ROLL-UP передбачається багаторазова заміна зображень.

Кристалайт.

Кристалайт (англ. Crystal Light – Кришталеве світло) – найтонша світлова панель, що виготовляється з прозорого акрилового скла. Світлові панелі для реклами підсвічуються світлодіодами. Crystaligh відрізняється високою ефективністю та швидкою окупністю. У світлових панелях не передбачається рамка. Кристалайти бувають настінні або підвісні, односторонні та двосторонні. Тонкі світлові панелі з підсвічуванням плакатів зручні для заміни зображень, простий демонтаж. Яскраві та помітні.

kristalayt
Рекламний одяг та аксесуари.
бренирование_одежды
бренирование_одежды

Рекламний одяг та аксесуари з логотипом компанії або рекламний промо текстиль. Реклама наноситься на одях кількома способами : друк, вишивка, термодрук та ручне трафаретне нанесення. Компанії замовляють брендування корпоративного, робочого та спец-одягу. Фактично весь одяг підходить для реклами : куртки, жилетки, комбінезони, козирки, фартухи, толстовки, футболки, поло, робочі штани, краватки, костюми, халати, промо-накидки, манішки, шапки, кепки тощо. Для брендування популярні такі аксесуари: парасольки, сумки та рюкзаки, годинники, ручки, кружки та термокухлі, флешки, брелоки, ножі та штопори.

vulichna_reklama

Вулична реклама – ідеальне рішення для розвитку компанії та для активного зростання популярності бренду. За допомогою яскравих оголошень привертається увага величезної кількості клієнтів та покупців. Це правильний шлях до збільшення прибутку та до масштабування бізнесу!

Brendirovanie_robota

Потрібен дизайн зовнішньої реклами? Ми Вас піймали!


Матеріали для цієї статті частково були взяті з таких джерел:

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії. Зовнішня реклама

Реклама і рекламна діяльність. Навчальний посібник  Полтава 2018 2 УДК 659.1(075.8) В 75

Автори: Воронько-Невіднича Т. В., к.е.н., доцент, доцент кафедри менеджменту;

Калюжна Ю. П., к.е.н., доцент, доцент кафедри маркетингу;

 Хурдей В. Д., к.е.н., доцент, доцент кафедри маркетингу.

Типологія зовнішньої реклами: Історія, трансформаційні процеси, художнє оформлення. 2011 р.

Автори: Голуб І. М. аспірант Інституту мистецтв, Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника Дяків О. В. канд. мистецтвознавства, доцент кафедри образотворчого мистецтва, Інститут мистецтв Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника.